F.A.Q. - Veelgestelde Vragen
Hoe plaats ik een order?
Bestellen via onze webshop is snel en gemakkelijk en biedt een groot voordeel ten opzichte van bestellen via telefoon of email. Bij online orders geldt namelijk: Op werkdagen bestellen vóór 11:00 ’s ochtends, betekent de volgende dag al uw order in huis! Maar hoe werkt online bestellen precies? We leggen het graag aan u uit. Allereerst is het goed om te vermelden dat u alleen kunt inloggen en bestellen als u klant van ons bent. Om klant te worden dient u in het bezit te zijn van een geldig KvK-nummer. Als u een geldig KvK-nummer en BTW-nummer heeft maar nog geen klant bent, klik dan snel op ‘klant worden’ in de hoofdbalk en wij helpen u verder om klant te worden zodat u uw wijnen bij ons kunt bestellen.
- Op onze website kunt u met behulp van de zoekbalk en diverse filters uw wijnen opzoeken.
- Vanuit de zoekbalk kunt u de wijn toevoegen aan uw winkelwagen via de button met het winkelmandje.
Als u op de productpagina bent kunt u deze aan uw winkelwagen toevoegen door middels van deze button ‘in winkelwagen’. Let op: Onze wijnen worden (enkele uitzonderingen daargelaten) uitsluitend per doos verkocht. - Wanneer u alle wijnen in uw winkelwagen heeft geplaatst klikt u op het icoontje rechtsboven voor uw winkelwagenoverzicht. Via de knop ‘bekijk winkelwagen en bestel’ gaat u verder.
- De volgende stap is het kiezen van een afleverdatum. Deze kunt u zelf bepalen en selecteren in de kalender. Vervolgens kunt u verder in het proces met de knop ‘Bestellen’.
- Nu kunt u uw afleveradres selecteren en indien nodig aanpassen. U gaat weer verder door hierna op de knop ‘doorgaan met bestellen’ te klikken.
- Door het vierkantje aan te vinken gaat u akkoord met onze Bijzondere- en Leveringsvoorwaarden. Vervolgens kunt u de bestelling voltooien door op de button ‘Plaats nu uw bestelling’ te klikken. Gefeliciteerd, u heeft uw bestelling succesvol geplaatst.
- Na het voltooien van uw bestelling wordt u automatisch doorgestuurd naar een nieuwe webpagina waar uw bestelnummer wordt weergegeven. Houdt deze altijd bij de hand als u vragen heeft over uw bestelling. Zo kunnen wij u zo snel mogelijk helpen.
- Zodra u uw bestelling heeft afgerond kunt u niets meer wijzigen.
- Mocht een aanpassing toch nodig zijn, dan verzoeken wij u om u iets willen wijzigen aan uw bestelling stuur dan een email naar verkoop-nl@cordier-wines.com en wij helpen u zo spoedig mogelijk.
Hoe gebruik ik mijn bestellijst?
Als u een vast assortiment bij ons afneemt komt het gebruiken van een bestellijst goed van pas. Met een volledig naar eigen wens ingerichte bestellijst wordt het plaatsen van uw bestelling nog gemakkelijker.
Op iedere productpagina vindt u onder de voorraadinformatie en boven de wijnomschrijving een knop ‘toevoegen aan bestellijst’. Via deze knop kunt u artikelen toevoegen aan uw eigen bestellijst. Hierdoor hoeft u in het vervolg niet meer al uw wijnen handmatig op te zoeken, maar alleen nog uw bestellijst te raadplegen en de juiste aantallen in te vullen. U kunt gemakkelijk meerdere bestellijsten aanmaken.
Mocht u vragen hebben over de aanmaak of het gebruik van de bestellijst, dan kunt u een email sturen naar wijnsupport@cordier-wines.com.
Ik kan niet inloggen.
Mocht u problemen hebben bij het inloggen, dan kan dat een aantal oorzaken hebben.
- Heeft u nog geen inloggegevens? Stuur een email naar wijnsupport-nl@cordier-wines.com om uw gegevens te ontvangen.
- Bent u uw inloggegevens kwijt? Via de knop ‘wachtwoord vergeten’ naast de ‘inlogbutton’ kunt u uw wachtwoord zelfstandig resetten. Vul uw emailadres in en druk op de knop, binnen enkele minuten ontvangt u een email met het verzoek uw wachtwoord te wijzigen. Vergeet ook niet om uw spamfolder te checken.
Ontvangt u geen email? Geen zorgen, bericht ons op webshop-nl@cordier-wines.com met uw probleem en wij zullen voor u onderzoeken hoe we dit zo snel mogelijk kunnen oplossen.
Ons assortiment
- Het kan voorkomen dat een artikel niet op voorraad is. Controleer in dat geval eerst of er geen nieuwe jaargang beschikbaar is aangezien deze met enige regelmaat wijzigen.
- Kunt u een artikel niet vinden of is de wijn van uw keuze niet leverbaar, stuur dan een email naar verkoop-nl@cordier-wines.com en wij helpen u uiteraard verder met de bestelling.
- POS materialen kunt u bestellen via één van onze wijnspecialisten. Om met onze specialist in uw gebied in contact te komen kunt u deze pagina raadplegen. Voor proefflessen kunt u ook terecht bij onze wijnspecialisten, maar u kunt deze ook zelf bestellen door op de productpagina van ieder artikel op de button ‘proefflessen aanvraag’ te klikken en vervolgens de benodigde gegevens in te vullen.
Wanneer ontvang ik mijn order?
De leverwijze van uw order hangt af van de grootte van uw bestelling.
- Bij een bestelling van 30 flessen of minder wordt uw order geleverd via PostNL. Via de app van PostNL kunt u alle pakketten die uw kant op komen volgen, dus ook uw bestelling bij Cordier.
- Bij een bestelling van meer dan 30 flessen wordt uw order geleverd via onze logistieke partner Bouw Logistics. De avond voor het geplande levermoment ontvangt u vanuit Bouw Logistics een email met daarin een tijdsvak van 2 uur waarbinnen u uw zending kunt verwachten. Mocht u voorafgaand aan uw leverdag géén email vanuit Bouw Logistics hebben ontvangen, neemt u dan vooral contact met ons op.
- Het kan zijn dat u transportkosten berekend krijgt. Hiervoor verwijzen wij u graag naar onze algemene voorwaarden.
Heeft u vragen over uw geleverde order?
Wij streven er altijd naar uw order tijdig en compleet uit te leveren. Helaas zit een ongeluk in een klein hoekje. Als uw geleverde order incorrect is (u heeft bijvoorbeeld artikelen te weinig of te veel ontvangen, of er is sprake van schade), dan verzoeken we u om zo snel mogelijk contact met ons op te nemen via verkoop-nl@cordier-wines.com. Wij zullen het probleem in behandeling nemen en u zo snel mogelijk van een oplossing voorzien. Ook (smaak)klachten kunt u via dit emailadres melden.
Heeft u vragen over retouren?
Indien u wijn wenst te retourneren kunt u dit aangeven via een mail naar verkoop-nl@cordier-wines.com. Zij zullen uw verzoek in behandeling nemen.
Wij hanteren de volgende voorwaarden om retouraanvragen te accepteren:
- Geleverde goederen kunnen, met onze voorafgaande toestemming, binnen 14 dagen na aflevering worden geretourneerd, met een maximum tot 20% van de origineel geleverde levering.
- Voorwaarde voor retournering van goederen: huidige jaargangen en in complete, onbeschadigde, ongeopende en originele dozen.
- Artikelen die op speciaal verzoek zijn besteld (zoals onder meer private labels of artikelen die bij producenten op aanvraag van de opdrachtgever zijn besteld), kunnen niet worden geretourneerd.
- Retourzending van goederen geschiedt alleen franco indien deze gecombineerd wordt met een levering. Mocht de retourzending niet gecombineerd worden met levering geldt een logistieke bijdrage van € 20,-.
Kan ik mijn bestelhistorie inzien?
Op uw Accountpagina, die u vindt door rechts naast de zoekbalk te klikken, staat onderaan een overzicht van uw bestelhistorie. Hier kunt u uw oude bestellingen terugzoeken en inzien.
Heeft u een vraag over uw factuur?
Het is niet mogelijk om uw factuur online te bekijken. Mist u een factuur in uw boekhouding of klopt een factuur niet, stuur dan een email naar verkoop-nl@cordier-wines.com, onder vermelding van uw bestelnummer. Wij voorzien u zo snel mogelijk van een antwoord.
Het is mogelijk om bij ons betaling via automatische incasso in te stellen. Neem hiervoor contact op met wijnsupport-nl@cordier-wines.com, zodat we dit voor u in werking kunnen stellen. Indien u geen gebruik wenst te maken van automatische incasso, dan is betaling via bankoverschrijving binnen een betalingstermijn van 28 dagen verplicht. U vindt het bankrekeningnummer van Cordier onderaan de factuur.
Hoe kan ik met Cordier in contact komen?
Via deze link krijgt u overzichtelijk te zien wanneer en hoe u ons kunt bereiken.
Als u één van onze wijnspecialisten in uw omgeving zoekt voor direct contact, kijk dan op deze pagina.